[ad_1]

صادقانه می گویم: من نوعی مهره یوگا هستم. من ده ها سال است که تمرین می کنم و اخیراً به عنوان یک مدرس رسمی یوگا تبدیل شده ام. اما اگر بخواهم صادقانه بگویم ، برخی ادعاهای سلامتی که در مورد یوگا شنیده ام باعث می شود که از این راه دور شوم. آیا یوگا واقعاً سوi هاضمه را برطرف می کند؟ چگونه روی زمین می تواند عملکرد تیروئید را تنظیم کند؟ در کلاس های یوگا ، گاهی اوقات سعی می کنم وقتی معلمی از ما دعوت می کند تا این کار را از نظر کالبدی غیرممکن انجام دهم ذهنم را آرام کنم:

یوگا ارتباط عمیقی با طب سنتی شرقی و دیدگاه بدن به عنوان سیستمی از کانالها و اتصالات انرژی دارد – همسویی که با پزشکی غربی همسان نیست. اما از آغاز این قرن ، تحقیقات در مورد یوگا منفجر شده است. بسیاری از مطالعات اخیر یوگا را به عنوان “درمان کمکی” ارزیابی کرده اند که همراه با سایر روشهای درمانی برای مشکلاتی مانند کمردرد ، افسردگی ، اضطراب و آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد. چنین تحقیقی اغلب در می یابد که تمرین می تواند کمک کند. با این حال ، مطالعات یوگا معمولاً از کیفیت ناهمواری برخوردار هستند و اغلب به داده های مطالعات انجام شده به تنهایی متکی هستند. به همین دلیل ، من تحت تأثیر یک بررسی در سال 2019 قرار گرفتم که متمرکز بر یک اقدام عینی تر بود: اسکن مغز. اگرچه بسیار قطعی نیست ، اما یافته ها نشان می دهد که این عمل ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد ، و آنها به روشی برای ترکیب متقاعد کننده تر یوگا و علم اشاره دارند.

در این بررسی به سرپرستی Neha Gotte ، مدیر آزمایشگاه روانشناسی ورزشی در دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین ، 11 مقاله با همتایان بررسی شد که از انواع مختلف اسکن مغزی برای ارزیابی تأثیر تمرینات یوگا بر روی مغز استفاده می کردند. گوته و همکارانش بررسی خود را به مطالعاتی محدود کردند که شامل هر سه عنصر اساسی یوگا بود: وضعیت بدنی ، تمرینات تنفسی ، و مراقبه یا توجه. در شش مطالعه ، مغز تمرین کنندگان طولانی مدت با افراد “یوگای ساده لوح” مقایسه شده است ، که معمولاً از نظر سن ، سلامتی و تناسب اندام یا سطح فعالیت بدنی مقایسه می شوند. پنج نفر یوگا را به عنوان یک مداخله مورد مطالعه قرار دادند و مغز افراد را قبل و بعد از توزیع تصادفی در طی یک دوره تمرین یوگا یا گروه کنترل اسکن کردند.

گوت تصدیق کرد که این یک “زمینه نوپا” است و بیشتر تحقیقات کم است. با این وجود ، علی رغم جمعیت های مختلف ، سه الگو با برخی از ثبات پدید آمده است: تمرین یوگا ممکن است با افزایش حجم ماده خاکستری در هیپوکامپ همراه باشد ، یک ساختار کلیدی برای حافظه. افزایش حجم در مناطق خاصی از قشر پیشانی ، محل دانش از نظم بالاتر ؛ و اتصال شبکه به طور پیش فرض بیشتر است. جسیکا داموازو ، متخصص مغز و اعصاب شناختی در دانشگاه ایالتی وین و از نویسندگان مقاله مروری ، توضیح می دهد که این شبکه در پردازش خاطرات و احساسات و “آنچه ما آن را پردازش خود ارجاعی می نامیم – پردازش اطلاعات مربوط به خود” نقش دارد. اهمیت وجود ماده خاکستری بیشتر در این مناطق کاملاً مشخص نیست ، اما “نشان می دهد که ممکن است ارتباط بیشتری بین نورون ها وجود داشته باشد ، که ممکن است عملکرد بهتر را نشان دهد.”

تحقیقات داموئیزو بر روی تغییرات مغزی مرتبط با پیری متمرکز است و وی خاطرنشان می کند که ساختارهایی که به نظر می رسد توسط یوگا تقویت می شوند ، ساختارهایی هستند که تمایل دارند با افزایش سن کوچک شوند ، به ویژه در افراد مبتلا به زوال عقل. حجم بیشتر مربوط به یوگا مشابه مواردی است که در مطالعات ورزش هوازی مشاهده شده است. این س theال را به وجود می آورد: آیا واقعاً چیز خاصی در مورد یوگا ، با اجزای مراقبه ای آن وجود دارد ، یا این فقط یک تمرین دیگر برای حفظ مغز است؟

گفتن در این مرحله دشوار است. کاترین بوشنل ، محقق ارشد مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه ، بخشی از سرویس ملی بهداشت ملی ، گفت: “حسن یوگا این است که این مجموعه مواردی است که برای شما مفید است” اما “یادگیری آن را گیج کننده می کند”. مسسات در مطالعات مشاهده ای کوچک ، ایجاد رابطه علی بین یوگا و تغییرات در آناتومی و عملکرد مغز دشوار است. به عنوان مثال ، بوشنل در کارهای خود دریافت که پیشکسوتان یوگا تحمل درد بیشتری نسبت به افراد غیر یوگا دارند و این تحمل با افزایش ماده خاکستری در منطقه ای به نام پوسته جزیره همراه است. اما او نمی تواند بگوید که یوگا مستقیماً مسئول است. وی می گوید: “این می تواند چیزی در شخصیت شما باشد که باعث می شود یوگا انجام دهید و همین فاکتور شخصیتی می تواند به ماده خاکستری بیشتری کمک کند.”

پاسخ های واضح تر با تحقیقات بهتر ارائه می شود که بر اساس آزمایش های کوچکتر است. به عنوان مثال ، گوت اخیراً برای مطالعه 168 بزرگسال را به طور تصادفی در کلاس های شش ماهه یوگا ، ورزش هوازی یا کشش و تقویت توزیع کرده است. هدف مقایسه تأثیر رژیم های مختلف بر روی آناتومی مغز و کارایی شناختی است. بوشنل می گوید: “این دقیقاً همان فرآیندی است که ما به آن نیاز داریم.”

[ad_2]

منبع: khabar-dirooz.ir