مدیریت قطبش عاطفی در این فصل تعطیلات



در یک سال معمولی ، نگرانی های مربوط به تعطیلات بسیار واقعی است: شناخته شده است که اضطراب ، افسردگی و استرس بین شکرگذاری و پایان سال با افزایش همزمان تعهدات اجتماعی ، سفر و صورتحساب هدیه تعطیلات افزایش می یابد. با این وجود ، سال 2020 خیلی عادی نیست ، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که این فصل تعطیلات غیرمعمول باشد.

این سال با افراط مشخص می شود. بهداشت و درمان با بحرانی از ابعاد حماسی و خطرناک روبرو است ، اما نوآوری پزشکی هنوز در صف مقدم همه ادوار است. بازارهای مالی هم ضررهای سرسام آور و هم سودهای کلانی را تجربه کرده اند. در مورد انتخابات … اصلاً باید این توضیح داده شود؟ از این لحاظ ، تا آنجا که به احساسات ما در این فصل تعطیلات مربوط می شود ، باید انتظار قطبی عاطفی داشته باشیم: ما همزمان احساس بهتر و بدتر از همیشه خواهیم کرد.

بیایید با خبرهای خوب شروع کنیم.

استرس کلی تعطیلات نسبت به سالهای معمول کمتر است ، زیرا انتظارات اجتماعی کاهش می یابد و پذیرش محدودیت ها و مبارزات انسانی بیشتر است. اگر هدیه ها یا وعده های غذایی ما “عالی” نباشند ، مشروط بر اینکه ما مبارزات خود را تصدیق کنیم ، هیچ کس آن را شخصی نخواهد گرفت. این وقتی صحبت از عملکرد و عملکرد ما می شود فشار کمتری ایجاد می کند. شاید برای اولین بار در تاریخ ، پیش از دیگران بودن که برای ما سخت است قابل تحمل است – حتی شرافتمندانه.

از این نظر ، درون گرایان خالص و واقعاً خجالتی و خجالتی احتمالاً در این فصل تعطیلات با آرامش آه می کشند ، زیرا خطرات COVID-19 دلیل قابل قبول اجتماعی برای رد دعوت به مهمانی ها و مجالس تعطیلات است. این امر غیرمعمول است ، زیرا سال 2020 مملو از معادن اجتماعی است ، مانند بحث در مورد انتخابات ، لباس مبدل ، تنوع / شمول ، تحصیل در خانه و آینده اقتصاد ما (علاوه بر مباحث بحث برانگیز “معمول” مانند پول و خانواده). .

بهترین دلیل برای داشتن احساس بهتر از حالت معمول در این تعطیلات این است که تقریباً سال 2020 به پایان رسیده است! با شبح انتخابات پشت سر ما و پتانسیل واقعی برای واکسن در گوشه گوشه ، احساس امیدواری و خوش بینی احساس نمی شود.

با این حال ، چالش های منحصر به فردی در پیش است.

بزرگترین نگرانی تبادل احتمالی خشمگین در مورد موضوعات بحث برانگیز روز است. دو قطبی سیاسی ، احساسات پوشیده و نابرابری نژادی تنها چند موضوع بالقوه انفجاری است که باید با آنها در مورد خانواده ، دوستان و همکاران صحبت کنید. برای بسیاری از افراد در سال جاری ، بحث در مورد این موضوعات تبدیل به شکرگذاری کرده است اضطرابدادن

علاوه بر این ، برون گراهای تنها که به تنهایی زندگی می کنند احتمالاً در این فصل تعطیلات در شرایط خاص چالش برانگیزی قرار می گیرند. چنین افرادی با مشارکت اجتماعی پیشرفت می کنند و احتمالاً امسال وقتی میهمانی های تعطیلات از نظر اجتماعی از راه دور یا آنلاین می شوند ، احساس محرومیت می کنند. با توجه به این روندها ، با دور زدن چرخش تا سال 2021 ، افسردگی به یک رکورد تمام وقت تبدیل خواهد شد ، زیرا انزوای اجتماعی یکی از عوامل اصلی در ایجاد غم و اندوه است.

بزرگترین نگرانی این است که ممکن است سال 2020 خوب ختم نشود. موارد بسیاری باقی مانده است که در مورد انتقال انتخابات ، جهش چشمگیر در موارد COVID ، سوال در مورد توزیع سریع و عادلانه واکسن ها و اقتصاد ناشناخته و نامشخص است. بسیاری انتظار دارند که سال 2021 حداقل درب منزل باشد ، و مطمئناً نگرانی در مورد چنین پیش بینی هایی وجود دارد.

چگونه می توانیم خود را در حوادث دو قطبی عاطفی جهت دهیم ، از سالی که به پایان می رسد ، سرانجام همه سال ها به پایان می رسد؟

اول ، ما به سادگی باید آسیب پذیری خود را نسبت به قطبش عاطفی تشخیص دهیم. هنگامی که بدن انسان از یک عفونت جان سالم به در می برد ، سطح بالایی از التهاب با تلاش های عصبانی سیستم ایمنی بدن برای خاموش کردن آتش ترکیب می شود. به همین ترتیب ، وقتی حالت های احساسی شدید مانند هیجان و وجد را تجربه می کنیم ، دچار می شویم بیشتر احتمالاً اندوه و ناامیدی را تجربه خواهید کرد. در موارد شدید ، این می تواند به عنوان یک اختلال دو قطبی آشکار شود ، اما در بیشتر موارد ، حالت های مختلف عاطفی و حتی متناقض به تنهایی نمی توانند برهم زنند.

دوم ، باید توجه داشته باشیم که قطب بندی عاطفی می تواند جای خود را به رفتار ناسازگار بدهد ، که می تواند رنج را طولانی کند و منجر به آسیب یا بدتر شود. بدون کنترل ، هیجان تمام شده تا سال 2020 می تواند منجر به خشنودی شود و آسیب پذیری های مربوط به رفتارهای پرخطر را افزایش دهد. برعکس ، روابط متضاد با خانواده و دوستان می تواند روابط مادام العمر را خراب کند. داده های اخیر نشان می دهد که اختلافات سیاسی عامل مهمی در جدایی و طلاق است.

سرانجام ، می توانیم با کاهش سرعت و آگاهی از احساس خود ، به برخی از تعادل های عاطفی دست پیدا کنیم و قطب بندی عاطفی را محدود کنیم. ممکن است آرزو کنیم امسال به پایان برسد ، اما بهتر است به جای عجله در چند هفته گذشته ، هر روز فقط چند دقیقه وقت بگذارید تا با خیال راحت درباره احساس خود فکر کنیم و از اقدامات خود نسبت به 24 سال گذشته اطلاعاتی ارائه دهیم. ساعت. با مراقبت از احساسات و کاهش سرعت واکنش ها ، می توانیم تعادل خود را برقرار کنیم ، در حالی که امیدواریم پایان این دوره آشفته تاریخ باشد.


منبع: khabar-dirooz.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*